Αξιολογητής

Αξιολογητής
Αξιολογητής

Δημιουργία φυλλαδίων αξιολόγησης

Ο αντικειμενικός τρόπος αξιολόγησης χρησιμοποιείται συχνά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι δοκιμασίες που βασίζονται σ` αυτόν τον τρόπο μπορούν εύκολα να αποκτήσουν ηλεκτρονική μορφή για να συμπληρωθούν από τους μαθητές είτε στον προσωπικό τους Η/Υ (ως επανάληψη), είτε στον Η/Υ του εργαστηρίου (ως επίσημη εξέταση). Το συγκεκριμένο λογισμικό προσφέρει τη δυνατότητα σύνταξης τέτοιων δοκιμασιών, με αυτόματο σύστημα βαθμολόγηση της επίδοσης καθώς και τη δυνατότητα άμεσης δημοσίευσης τους στο Π.Σ.Δ. με τη μορφή ιστοσελίδας.

 

Λειτουργία του προγράμματος.

Το λογισμικό παρέχει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα δημιουργίας διαδικτυακών φυλλαδίων αξιολόγησης, σύγχρονου ή αντικειμενικού τύπου, για να συμπληρώνονται με ηλεκτρονικό τρόπο από τους μαθητές του σχολείου.

Γλώσσα χρήσης του προγράμματος.

Το περιβάλλον χρήσης του λογισμικού είναι αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Πρόκειται για ένα λογισμικό με ελληνική ταυτότητα.

Δικαιώματα χρήσης του προγράμματος.

Ο κώδικας του λογισμικού δεν είναι διαθέσιμος στους χρήστες. Το λογισμικό όμως παρέχεται δωρεάν (freeware) σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Απαιτήσεις και εγκατάσταση του προγράμματος

Το πρόγραμμα δεν απαιτεί εγκατάσταση στο λειτουργικό σύστημα και τρέχει αφού πρώτα αποσυμπιεστεί το αρχείο λήψης σε φάκελο της επιλογής του χρήστη. Είναι συμβατό με το λειτουργικό σύστημα της Microsoft για όλες τις σύγχρονες εκδόσεις (WinXP, Vista, 7).  Τα παραγόμενα φυλλάδια έχουν την μορφή php σελίδας και εκτελούνται μέσω των πλοηγών διαδικτύου (Mozilla firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrone), αφού πρώτα τοποθετηθούν τα απαιτούμενα αρχεία σε web-server περιβάλλοντα (όπως του Π.Σ.Δ.).

Σύγχρονος ή αντικειμενικός τρόπος αξιολόγησης

Το λογισμικό προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας φυλλαδίων αξιολόγησης αντικειμενικού τύπου.

Η χρήση του αντικειμενικού τρόπου αξιολόγησης των μαθητών εξασφαλίζει ως ένα βαθμό…

Α) την αξιοπιστία της διαδικασίας μιας και το υποκειμενικό στοιχείο της εξέτασης περιορίζεται αισθητά.

Β) την εξέταση μεγάλης έκτασης διδακτέας ύλης λόγω του τρόπου απάντησης στις ερωτήσεις (μονολεκτικά, σύντομες).

Γ)  τη δυνατότητα αυτοελέγχου και αυτοβελτίωση των μαθητών μιας και οι ίδιοι μπορούν να βαθμολογήσουν την επίδοσή τους και να διαπιστώσουν άμεσα τα λάθη τους.

Η κατασκευή ενός τέτοιου τύπου φυλλαδίου αξιολόγησης απαιτεί από τον συντάκτη γενικά…

Α) την καλή γνώση του αντικειμένου.

Β) τον έλεγχο της δοκιμασίας για τον εντοπισμό αδυναμιών.

Γ) την χρονομέτρησή της δοκιμασίας.

Δ)  την ανταπόκρισή του περιεχομένου στο νοητικό επίπεδο των μαθητών.

Ε) την σαφήνεια των οδηγιών για την συμπλήρωσή του.

Οι σημαντικότερες κατηγορίες ερωτήσεων-εργασιών που χρησιμοποιούνται στον αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης είναι:

Α) Επιλογή της σωστής απάντησης από μια σειρά παραπλανητικών φράσεων ή λέξεων.

Β) Πολλαπλή επιλογή σωστών απαντήσεων από ένα σύνολο επιλογών που περιλαμβάνει και παραπλανητικές φράσεις ή λέξεις. 

Γ) Επιλογή του σωστού ή του λάθους σε μια σειρά προτάσεων όπου αξιολογείται η ορθότητα του περιεχομένου τους.

Δ) Επιλογή των σωστών λέξεων ή φράσεων για τη συμπλήρωση των κενών σε διαγράμματα, προτάσεις και κείμενα.

Ε) Σωστή επιλογή σχέσεων ανάμεσα σε λέξεις ή φράσεις  μέσω της αντιστοίχισης.

Το λογισμικό παρέχει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης όλων των παραπάνω κατηγοριών ερωτήσεων - εργασιών για την κατασκευή ενός διαδικτυακού φυλλαδίου αξιολόγησης.

Α) Απλή επιλογή.

Στιγμιότυπo από το λογισμικό

Στιγμιότυπο από το παραγόμενο φυλλάδιο

Β) Πολλαπλή επιλογή.

Στιγμιότυπo από το λογισμικό

Στιγμιότυπο από το παραγόμενο φυλλάδιο

Γ) Σωστό ή λάθος.

Στιγμιότυπo από το λογισμικό

Στιγμιότυπο από το παραγόμενο φυλλάδιο

Δ) Συμπλήρωση κενού.

Στιγμιότυπo από το λογισμικό

Στιγμιότυπο από το παραγόμενο φυλλάδιο

Ε) Αντιστοίχιση λέξεων ή φράσεων.

Στιγμιότυπo από το λογισμικό

Στιγμιότυπο από το παραγόμενο φυλλάδιο

Στ) Ελεύθερο περιεχόμενο.

Στιγμιότυπo από το λογισμικό

Στιγμιότυπο από το παραγόμενο φυλλάδιο

Σύνταξη φυλλαδίου

Οδηγίες για την σύνταξη των φυλλαδίων υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα υποστήριξης του λογισμικού. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία τύπων εργασιών που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός. Οι επιλογές διευρύνονται με τη χρήση του επεξεργαστή κειμένου στις εκφωνήσεις και στις απαντήσεις των εργασιών.

Το μολυβάκι... που ανοίγει τον επεξεργαστή

Ο επεξεργαστής κειμένου και κώδικα

Υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής μιας παρουσίασης ή ενός βίντεο στο κείμενο μέσω του επεξεργαστή. Το βίντεο ή η παρουσίαση εισάγεται σε ένα θέμα με ελεύθερο περιεχόμενο κι ο μαθητής πρέπει να το/την δει προσεκτικά για να απαντήσει στις ερωτήσεις των θεμάτων που το/την ακολουθούν.

Εισαγωγή μιας flash παρουσίασης

Εισαγωγή κώδικα στον επεξεργαστή

Σε κάθε θέμα υπάρχει μια κρυφή στήλη επιλογών που εμφανίζεται με το σύρσιμο του κέρσορα από τα δεξιά προς τα αριστερά. Οι επιλογές Μέγιστη και Ελάχιστη βαθμολογία αφορούν την χρήση της αρνητικής βαθμολογίας. Η επιλογή Τυχαία αναδιάταξη επιλογών επιτρέπει το ανακάτεμα των προτεινόμενων απαντήσεων του θέματος σε κάθε προβολή του φυλλαδίου.

Βαθμολόγηση φυλλαδίου

Στην επίσημη ιστοσελίδα υποστήριξης του λογισμικού υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες, αλλά και ενημέρωση για τον τρόπο βαθμολόγησης του φυλλαδίου.

Το εργαστήριο προτείνει, για τη βαθμολόγηση των φυλλαδίων στο δημοτικό σχολείο,…

Α) Να αποφεύγεται η αρνητική βαθμολόγηση. Δηλαδή να αφαιρούνται βαθμοί από μια σωστή απάντηση αν απαντήσουν τα παιδιά λανθασμένα σε μια άλλη ερώτηση.

Β) Η συνολική βαθμολογία να ορίζεται με κλίμακα από το 1 μέχρι το 10, ιδιαίτερα για τα φυλλάδια των μαθητών της Ε και Στ τάξης.

Γ) Να μην υπολογίζεται η βαθμολογία του φυλλαδίου στην τελική βαθμολογία του τριμήνου μέχρι οι μαθητές να εξοικειωθούν με τον συγκεκριμένο τρόπο εξέτασης.

•  Δημοσίευση φυλλαδίου

Το παραγόμενο φυλλάδιο αξιολόγησης πρέπει να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου (λογαριασμό στο Π.Σ.Δ.) και να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές…

Α) Ως επανάληψη της ύλης και προετοιμασία στο σπίτι. Τα παιδιά συμπληρώνουν το φυλλάδιο στον προσωπικό τους Η/Υ για να διαπιστώσουν αν είναι κατάλληλα  προετοιμασμένοι για την επίσημη γραπτή δοκιμασία στο σχολείο.

Β) Ως επανάληψη της ύλης στο σχολείο λίγο πριν από την επίσημη γραπτή δοκιμασία στην αίθουσα της τάξης. Τα παιδιά συμπληρώνουν τα φυλλάδια ανά ομάδες στο εργαστήριο Η/Υ μία διδακτική ώρα πριν την έναρξη της επίσημης γραπτής δοκιμασίας ως επανάληψη της ύλης.

Γ) Ως επίσημος τρόπος αξιολόγησης στο εργαστήριο Η/Υ κι εφόσον τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με την συγκεκριμένη μέθοδο. Τα φυλλάδια είναι προστατευμένα με κωδικό εξεταζόμενου - βαθμολογητή, υπάρχει φόρμα συμπλήρωσης στοιχείων των παιδιών και τα αποτελέσματα στέλνονται, μέσω ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στον προσωπικό λογαριασμό του εκπαιδευτικού.

•  Παράδειγμα χρήσης του προγράμματος

Το παρακάτω φυλλάδιο αξιολόγησης αναφέρεται στο περιεχόμενο της Β ενότητα του βιβλίου της Ιστορίας για την Ε τάξη του Δημοτικού σχολείου. Συμπληρώνεται ηλεκτρονικά από τους μαθητές ως επανάληψη της ύλης που διδάχτηκαν στο σχολείο.

Αν υπάρχουν απορίες στο φυλλάδιο τότε μπορεί να γίνει μια επανάληψη στο περιεχόμενο της ενότητας του ψηφιακού σχολικού βιβλίου.

* Το φυλλάδιο αξιολόγησης για το εργαστήριο Η/Υ είναι ίδιο με το κανονικό και υπάρχει ως δείγμα της υπηρεσίας. Η έναρξη του γίνεται με τον κωδικό 987654321. Η βαθμολόγηση ενεργοποιείται με τον κωδικό 123456789. Δεν είναι ρυθμισμένο για να στέλνει τα αποτελέσματά σε κάποιο e-mail.

Κάθε μέλος μπορεί να φτιάξει και να διαθέσει, μέσω του εργαστηρίου μας, φυλλάδια αξιολόγησης με τον "Αξιολογητή", διευρύνοντας έτσι τη βάση δεδομένων μας. Παρακαλούμε για την μετάβασή σας στο σχετικό θέμα των συζητήσεων.

Μετάβαση στις συζητήσεις του εργαστηρίου

Λήψη προγράμματος

Η λήψη του προγράμματος γίνεται από την επίσημη ιστοσελίδα υποστήριξης.

Εκεί υπάρχουν οδηγίες χρήσης και ενημέρωση για τον τρόπο βαθμολογίας των παραγόμενων φυλλαδίων, όπως και για τις δυνατότητες του προγράμματος.

Η έκδοση του προγράμματος είναι η β5 (25/07/2022). Στις επόμενες εκδόσεις θα προστεθούν νέες δυνατότητες  όπως χρονομέτρηση της δοκιμασίας, εμφάνιση κειμένου του εκπαιδευτικού μετά το τέλος της εξέτασης, εξέταση σε ειδική έκδοση πλοηγού για να μην τερματίζει ο εξεταζόμενος αυθαίρετα τη διαδικασία, αποστολή περισσοτέρων στοιχείων της εξέτασης προς τον εκπαιδευτικό μέσω e-mail κ.α.  Η συχνότητα αναβάθμισης του λογισμικού εξαρτάται από τον ελεύθερο χρόνο του δημιουργού του.


Έχετε blog στο διαδίκτυο και σας άρεσε το περιεχόμενο του άρθρου; Κάντε ελεύθερα αναδημοσίευση του αναφέροντας βέβαια την πηγή του.

Είναι ανενεργός κάποιος σύνδεσμος, ένα βίντεο, μια παρουσίαση; Αφιερώστε ένα λεπτό για να αναφέρετε το πρόβλημα στα σχόλια του άρθρου.

© LabSchool.mysch.gr

Έχει διαβαστεί 3920 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Κρυπτογράφηση δεδομένων
Προηγούμενο άρθρο
Κρυπτογράφηση δεδομένων